Marknadsföring med nyckelband

marketing-with-lanyardsNyckelband kan lätt användas som vandrande reklampelare, både som påminnelse för användaren och för alla dem som ser nyckelbandet på bäraren. Därför är det viktigt att fundera över hur man vill att designen ska se ut och vad den ska innehålla.

Det är förstås viktigt att man har en tydlig logga eftersom det är den som är nyckeln till att känna igen företaget och den bör helst vara samma som företaget använder i vanliga fall, just för igenkänningssyfte.

Men utöver det kan man designa sitt nyckelband på många olika sätt, allt ifrån informationsrikt till sparsmakat.

Om man inte är ett så välkänt företag kan det vara en poäng i att lämna någon typ av kontaktinformation på nyckelbandet, eftersom folk kanske inte känner till en sedan tidigare.

Vill man så kan man få plats med all möjlig information om företaget, såsom loggan, webbadressen och telefonnummer, trots att nyckelbanden inte har en stor yta att skriva på. Det finns absolut fördelar med att utnyttja dessa ytor till att ge folk genvägar till att ta kontakt med en och göra det så lätt som möjligt för dem.

Det är emellertid också viktigt att designen ser bra ut och därför bör man tänka på att inte göra nyckelbanden alltför plottriga. Allra snyggast är det att bara köra med loggan till företaget, eftersom den då syns allra bäst och inte konkurreras ut av annan text eller symboler. Men i slutändan är det helt upp till vad man själv känner för och det viktigaste är att beställaren känner sig nöjd med produkten.

Det går förstås också bra att göra en kompromiss mellan de två tillvägagångssätten, göra loggan stor och framhävd, och skriva kontaktinformationen med mindre typsnitt så att det ändå blir tydligt vilken som är den huvudsakliga informationen på nyckelbanden. Det finurliga med att beställa nyckelband är att man kan välja och vraka mellan olika designer och göra precis som man själv vill.